Vycestujte do Kene

Strany 1 - 2 - 3

Kúzlo KENYA S CUKROM A DETI GOF ...

„Jedna vec, ktorú som vtedy chcel: vrátiť sa do Afriky. Ešte som ju neopustil, ale vždy, keď som sa zobudil, v noci som poslúchol nostalgiou,“ preniknutý E. Hemingwayovou

... Nesmierna je nostalgia po mojej veľkej láske: Keňa ... Celý rok som čakal na svoj návrat do krajiny, ktorú teraz cítim, akoby bola moja, krajina, ktorá mi dala toľko emócií, zrodila novým priateľom, prinútil ma znovuobjaviť radosť z toho, aké krásne je objať a prijať, jednoduchý úsmev. Čas letel a teraz som tu pred počítačom a so spomienkami na chvíle, ktoré som prežil, skúste mi povedať o mojej tretej ceste s nádejou, že vám budem môcť povedať, že si prečítate moje pocity a moje emócie.

„Domov sladký domov“ je pocit, ktorý mám, keď z okna lietadla Neos zahliadnem pristávaciu dráhu letiska Mombasa a pocity sa zvýšia, keď sa priblížim k svojmu milovanému Watamu, kde viem, že tam budú moje veľké rafiki cukor... a nielen.

V deň môjho príchodu sa s Raffaelou, ktorá je mojou tohtoročnou spoločníčkou na cestách, okamžite spriatelíme s Federicou a Chiarou.

Počasie je zamračené a ojedinele klesá aj pár kvapiek. Dôveru si vybavíme batožinu a pripravujeme batoh, pretože na druhý deň už odchádzame na safari, ktoré už bolo stanovené s Zucchero z Talianska na 15. augusta: Tsavo východ a Amboseli. Zahrajte si na bubon, je čas obeda a my hladní neváhajte doraziť do reštaurácie, kde opäť nájdem svoju obľúbenú kuchárku: Nico.

Počas obeda stretávame 4 chlapov, ktorí rozveselia náš prvý týždeň svojou príjemnou spoločnosťou. Popoludní prinútim Raffaelu absolvovať prehliadku Vodnára, aby som jej ukázal štruktúru, a keď sa blížime k pláži, z diaľky sa dajú zahliadnuť slávni plážoví chlapci, ktorí sú pripravení na lov nových prírastkov „mozzarella“.

K večeru konečne objímam svojho Rafikiho Zucchera, ktorý nás pozýva na drink do Spuntina a chystáme ďalší deň.

Je 15. augusta, je 5 hodín a mimo Vodnára čakáme na dodávku. Som veľmi nadšený, opäť uvidím milého šoféra Ambroseho a po 3 safari v Tsavo East tento rok aj pre mňa niečo nové: Amboseli! Konečne budem môcť fotiť svojím novým fotoaparátom: Lamarty, toto je jej krstné meno. Uzdravujeme Zucchera a ďalšie dva páry, s ktorými strávime 3 fantastické dni medzi emóciami a radosťou.

Po obvyklých raňajkách vo svačine Watamu a po tom, čo sme spolu s ďalšími dobrodruhmi našli druhú dodávku, sme sa vydali na cestu k prvej zastávke nášho safari, do parku Tsavo East. Aj tento rok ma Zucchero ustanovuje za svojho pomocníka s dodávkou. Vrátiť sa po dlhej ceste späť po štvrtýkrát ma už neovplyvňuje, už sa cítim ako doma a cesta sa mi nezdá ani taká dlhá a kľukatá. Sme tu, po obvyklej zastávke v kúpeľni a fotkách krokodílov, ktoré kráčame smerom k vchodu do parku, ktorý oproti minulému roku vykonali nejaké zmeny; -better- myslím si, že aspoň tie fotky budú mať niečo iné!

cukor volá nás všetkých na palubu a vyrážame, začína sa lov, ktorý bude ráno trochu sklamaním. Možno je to iba môj dojem, pretože pre mňa je to štvrté safari v Tsavo a pýtam sa Ambroseho, či zvieratá odišli na oslavu 15. augusta do Tanzánie !!!!!

Blíži sa čas obeda a my sa dostávame k Voi Wildlife Lodge. Ako vždy sme srdečne vítaní; je nám ponúknutý nápoj a na osvieženie sme dostali utierku namočenú vo vode a esenciách, ktorá je tiež užitočná na čistenie červenej zeme savany. Aj tento rok budeme bývať v budovách, ale otvoríme dvere spálne, tu je prekvapenie: nádherné postele s baldachýnom a nádherný výhľad na savanu ... každý rok sa zlepšuje a zlepšuje !!!!!

Potom ďakujem Zucchero s veľkým objatím, ako vždy podľa mojich očakávaní !!!! Po obede a odpočinku je čas na odchod, čakajú nás zvieratá a popoludní nás čaká odmena za ranné sklamanie: čaká nás krásna levica ležiaca na červenej zemi savany. Vyzerá ako hollywoodska diva, ktorá kráča pod záblesky svojich nespočetných fanúšikov. Snažím sa naplno využiť tých pár pojmov naučených v priebehu fotografovania a opakovane fotografovať, aby som zachytil každý jeho najmenší pohyb.

Safari začína byť zaujímavé a tak nadšení a naložení začneme hľadať ďalšie zvieratá, ktoré stretneme pozdĺž prašných ciest, kocháme sa aj tými nádhernými krajinami, ktoré mi prúdia pred očami, ktoré sa márne snažím zvečniť niekoľkými zábermi z okna mikrobusu prekračujúceho rýchlosť. Úzkostlivo čakáme na západ slnka v nádeji, že roztrúsené mraky na oblohe úplne nezakrývajú slnko, ktoré postupne ustupuje mesiacu, je koniec iného dňa, krásneho dňa stráveného v nekonečných priestoroch savany, kde dýcha veľký pocit pokoja a vyrovnanosti. Späť v chate sa pripravujeme na večeru a potom unavení zo dňa, kedy odídeme do svojich izieb, zajtra sa zobudíme na úsvite a vyrážame za novými dobrodružstvami: Amboseli prichádzame!

Budík sa spustí o 5:00, východ slnka v savane si absolútne nemôžem nechať ujsť, pripravím sa a idem na terasu chaty. Slnko vychádza a obloha neustále mení farby: od sivomodrej zahalenej ružovou až po ružovú zahalenú červenou farbou a zrazu pred mojimi očami červenú ohnivú guľu: slnko, ktoré svojimi teplými farbami praje nám všetkým dobré ráno.! Nepodarilo sa mi nafotiť túto nádhernú scénu, ale myslím si, že ani ten najlepší fotograf by svojimi zábermi nedokázal preniesť emóciu, ktorú cítite pred takouto šou! „Úsvit je úsvit“ si budete myslieť, ale nie, úsvit a západ slnka v savane majú niečo magické !!!

Po raňajkách späť na palubu našej dodávky odchádzame. Čakajú nás 4 hodiny cesty, kde je len jedna zastávka, pred dosiahnutím parku Amboseli. Som nadšený a plný zvedavosti, skúsenosti v Amboseli sú pre mňa tiež nové. Cesta ma vôbec nezaváži a napriek skorému vstávaniu vždy zostanem bdelý, pretože nechcem žiadnym spôsobom stratiť scenériu pozdĺž cesty: deti pri pohľade na turistické autobusy sa rukou usmievajú, hore na oblohe pozdravujú predajcov ovocia, zeleninu a hydinu na cestách, dediny, ktoré sa z času na čas stretnú, a tie, ktoré sú nádhernou africkou krajinou s kontrastnými farbami červenej zeme a zelene vegetácie.

Je tu veľká premávka, veľký ruch malých i veľkých vozidiel smeruje do Nairobi, hlavného mesta, cieľ mnohých komerčných búrz. Čas ubehol a tak si vzal všetko, čo ma obklopuje, ani som si neuvedomil, že som už išiel po ceste, ktorá nás dovedie do parku; v skutočnosti sa blížime, keď začíname robiť prvé stretnutia so zvieratami ešte skôr, ako dosiahneme oficiálny vchod. Krajina je iná ako Tsavo, oveľa suchšia a neúrodnejšia, ale určite oveľa osídlenejšia.

Stretávame skupiny slonov, zebry, impaly, gazely, stáda utekajúcich byvolov a nakoniec pred príchodom do stanového tábora malú skupinu opíc vrátane plešatého šteniatka, ktoré sleduje matku. Je skoro obed, prichádzame do kempu Kibo ponorení v savane v pravom slova zmysle! Sme tu rovnako ako vo Voi Lodge vítaní: kokteil a obrúsky na privítanie, tentokrát s vôňou marseillského mydla !! !! Starám sa o check-in v skupine, ktorú mi zveril Zucchero, pretože ostatných vzal na návštevu Villaggioomasai.

Strany 1 - 2 - 3

Poznámka
Tento článok vložil náš čitateľ. Ak si myslíte, že to porušuje autorské práva alebo duševné vlastníctvo alebo autorské práva, okamžite nás o tom informujte písomne ​​na adresu [email protected] Ďakujem